رگزاری نشست اخلاقی ویژه طلاب با عنوان (قدر ومنزلت معلم)

برگزاری نشست اخلاقی ویژه طلاب با عنوان (قدر ومنزلت معلم)در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه (س)نجف آباد.
جلسه اخلاقی ویژه طلاب در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه شهرستان نجف آباد بر گزار شد. حجت الاسلام والمسلمین حسناتی نماینده ولی فقیه در بیان توضیح حدیث معروف؛ «عا لمی که از علمش سود ببرند افضل ازهفتادهزارعابد است» عنوان کرد: این حدیث نمی خواهد قدر ومنزلت عابدان را بی ارزش بداند بلکه عابد یکی ازصفات مؤمنان راستین است وعالم وعابد اصلاً قابل مقایسه نیستند .این عالم است که به وسیله علم ومعرفت خود، مسیر وهدایت را به انسان ها می آموزد ولویک نفر باشد.
حجت الاسلام حسناتی گفت: عالم روی علم ومعرفت می چرخد،اگر علم عالم نبود برگزیدگی آدم به خلیفةالهی معنا نداشت؛ وقتی بحث خلیفة الله می شود، خدا می گوید: (علم الآدم الاسماء…) این قدر ومنزلت وقیمت وکرامت انسان به خاطر قابلیت های فهم وعقل، درک ومعرفت اوست.
وی افزود: آن بزر گوارانی که در مسیر علم ومعرفت انسان نقش معلمی دارند آنها خیلی قیمتی هستند،اول معلم خداست وبعد معلم اول در این عالم پیامبر(ص) که عقل کل است وسپس بقیه بزرگان همچون مولا امیر المومنین علی (ع) که معلم ثانی است وسپس اهل الذکر،اهل معرفت، (فسئلواهل الذکر ان کنتم لا تعلمون)؛ پس تکریم وتمجید عالمان ومعلمان خوب، تکریم خداست.
نماینده ولی فقیه در ادامه تصریح کرد : اینجاست، قدر ومنزلت اساتیدی که در علوم وفنون خالصانه همت کردند؛ ارزش والایی دارند که نمی شود ارزش گزاری شود لذا مزد واجر اساسی عالمان را خدا می دهد؛ عزیزانی که علمشان وسیله نورانیت جامعه ودیگران است.
امام جمعه شهرستان نجف آباد فرمود: قدر ومنزلت هر علمی به مو ضوعش است؛گاه می بینیم که معدن ،جماد ونبات آنقدر قیمت دارند که انسان به اندازه آن قیمتی نیست. رشته علوم انسانی آنقدر ارزش دارد که علوم دیگر این چنین نیست؛ انسان اشرف مخلوقات است وعلومی که مرتبط به انسان است، اشرف علوم است پس معلملن این علوم هم اشرف عالمانند .
حجت الا سلام حسناتی گفت: علوم انسانی که کرامت ، حسنه وارزش در آن است مستقیماً به تعالی انسان بر می گردد؛ علوم انسانی که اسلامی، از منابع عترت و قر آن باشد ؛این علم واقعی است واین علم امروزه غریب است واین رسالت امروزه بر دوش حوزه ها ی علمیه است
وی در پایان، در جمع طلاب بیان کرد: ما باید با شهید مطهری مأنوس و با نوشته های آن آشنا شویم ، عالم متعهد شویم؛ شهیدان به امامان خود اقتدا کردند و فدایی مکتب اهل بیت شدند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.