برگزاری جلسه افتتاحیه طلاب جدید الورود سطح سه (سال تحصیلی 95-96)

برگزاری جلسه افتتاحیه طلاب جدید الورود سطح سه (سال تحصیلی 95-96) در مرکز تبلیغات اسلامی استان اصفهان.
جلسه افتتاحیه طلاب جدید الورود سطح سه (مراکز تخصصی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ) با حضور 120 طلبه، استادان، معاونین حوزه های علمیه، با سخنرانی خانم عسگری مدیریت حوزه علمیه مجتهده امین، حجت الاسلام والمسلمین محمد خطاط معاون علمی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه ی اصفهان وحجت الاسلام والمسلمین مهدی ابطحی مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان در مرکز تبلیغات اسلامی استان اصفهان بر گزار شد.
عسگری ضمن بیان حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: آنچه که حقیقتاً ما را به تعالی و قرب الهی می رساند جهاد با نفس،همان جهاد اکبر است؛ اگر شما دین را با تمام مجموعه ها وآموزه ها ویک هرم در نظر بگیرید رأس این هرم، مخالفت با هوای نفس است.
وی بیان نمود: جهاد با نفس،جهاد امروز وفردا نیست؛ لحظه ای است؛ از حیث گفتار، رفتار و..هر لحظه باید با نفس مبارزه کرد واشگال ما این است که از این دشمن غافلیم.
در ادامه مراسم، حجت الاسلام خطاط دربیان حدیثی از حضرت علی (ع) فرمودند: مردم برسه دسته اند؛ عالم ربانی که منظور انبیاءهدی وائمه معصومین هستند. دوم؛ گروهی که در صدد آموختن علم هستند، علمی که همراه با دو رکن باشد مفید است؛علمی که سبیل النجاة وهدفمند باشد. گرو ه سوم؛ پشه های پراکنده در فضا هستند که با هرمسیری زندگی خود را عوض می کنند؛ کسانی که از کسب علم، کسب نور نکردند.
معاون علمی پژوهشی مرکز مدیریت تصریح کرد: خداوند متعال علم جویی را در فطرت ما قرار داده است وهمه به دنبال دانستن هستیم؛ ولی دانستنی های مهم مورد غفلت واقع شده است .
وی آیه ای از قرآن کریم را درمورد صفات مؤمنین بیان نمود وگفت: اینکه ما چه چیزی بدانیم مهم است؛ دانستنی هایی هستند که حرام نیست ولی لغو است ولذا برای کسانی که به دنبال کمال هستند این امورمضراست؛ در تعغیبات نماز زیاد می خوانیم :«اعوذ بک من علم لا ینفع».علمی که در بعد مادی و معنوی نقش آفرین است،علم سودمند است؛ همان علمی که انسان را از پرتگاه ها نجات می دهد.
حجت الاسلام خطاط ابرازکرد: درمسیر زندگی ذوق وسلیقه های زیادی است، علم ما باید پا برجا وبا استقامت باشد واگر کسی رکن وستون قابل اعتمادی که به آن بایستد نداشته باشد، به هرکس وهر طرف تمایل پیدا می کند؛ شما در هرزمان به هرسبکی که زندگی می کنید از طرف دیگران مورد نقد قرار می گیرید.
معاون علمی پژوهشی در ادامه گفت: ما باید مسیر خودمان را بشناسیم ودر همان مسیر حرکت کنیم؛ وآن از طریق شنا خت قرآن وروایات اهل بیت (سلام الله علیهم) است. که باید با آن انس بگیریم؛ قرآن وروایات وسیله است؛ مبادا به مقدمه بپردازیم ودر ذی المقدمه بمانیم.
وی عنوان کرد: ذهن ما یکی از نعمت های خدادادی است وحضرت علی(ع) چه زیبا فرموده است: هرظرفی در این عالم ظرفیتش محدود است وروزی پُر وتنگ می شود ولی یک ظرف است که آن را خدا آفرید وآن علم است؛ نه تنها پر نمی شود، بلکه همواره در حال گشایش و وسعت است.
در پا یان جلسه، حجت الاسلام ابطحی نکاتی را در مورد فضیلت روز عرفه بیان کرد واظهار داشت: تعلیم وتعلم، بحث وجدل انسان را نمی سازد واگرتزکیه ومبارزه با هوی ودل نباشد، موجب خسران وضرر است؛ گاهی صندوقچه ی مطالب خوب است، ولی جایی برای عمل نیست واین از نظر خدا واهل بیت هیچ ارز شی ندارد؛ ما باید بنده ی خدا شویم واز اسارت شهوات آزاد شویم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران اذعان داشت: مبادا هوای نفس وشهوات ما را به بندگی شیطان برساند، عالمان وطلبه هایی دردرس امام صادق(ع) بودند که پست ومقام، جلوه نمایی و… آنها را به انحراف کشانده وباعث فرقه های ضاله شدند.
وی تصریح کرد: معلم اخلاق خود شوید؛ اگر از نفس خود واعظ ندارید واعظ بیرونی فایده ندارد؛ انسان می تواند به جایی برسد که به جز خدا نبیند واگر برای خدا شدی، همه چیز در تصرف توست.
حجت الاسلام ابطحی در پایان تذکراتی را با توجه به شروع سال تحصیلی بیان کرد وگفت: وقت را عزیز بشمارید؛ برای اینکه نویسنده ماهر شوید زیاد مقاله بنویسید؛ به مباحثه، یاد داشت برداری وخلاصه نویسی اهمیت دهید؛ در مسابقات علمی شرکت کنید؛ جرأت سؤال کردن داشته باشید و با سؤال است که انسان رشد می کند.
در خلال برنامه، بیانیه ی حجت الاسلا م والمسلمین جمشیدی مدیریت حوزه علمیه خواهران خوانده شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.