برگزاری نشست اخلاقی با عنوان «معرفت فاطمی»

برگزاری نشست اخلاقی با عنوان «معرفت فاطمی» درمرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه «س»نجف آباد.
جلسه اخلاقی ویژه طلاب در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه«س»باحضور حجت الاسلام شیروانی استاد اخلاق برگزار شد.استاد اخلاق در جمع طلاب این مرکز گفت: شاکله مناسب برای ترسیم شدن نیاز به تبعیت از یک الگویی مثل دوختن لباس و….دارد؛وقتی امور طبیعی به چنین مدلی نیازدارد ،قطعاً امور انسانی به طریق اولی نیاز به الگویی والا دارد زیرا در غیر این صورت دچار ترس ووحشت می گردد.
وی در ادامه فرمود: وقتی انسان بدون الگو حرکت می کند موجب تحیر خودش وهم تحیر دیگران می شود؛عمر سعد ها وانسان های پستی بوده اند که وقتی به احوالات آنها نگاه می کنی می بینی که چه کارها که نکرده اند،لذا انسان باید مدل والا داشته باشد وطبق آن مشی وحرکت کند واز آن طرف می بیند که مورد لطافت ومهر ومحبت دیگران قرارمی گیردوحیوانات،جمادات وانسانها ،ملائکة الله به انسان حب پیدا می کنند.
حجت الاسلام شیروانی افزود: جان انسان شریف ترین جایگاه را دارد واین من بدون تن زنده تر است تا آن جان،وآن جان به الگو نیاز دارد،وقتی مراجعه می کنیم به حضرات معصومین می بینیم که فاطمه زهرا برای معصومین الگو بوده است؛امام حسن عسگری «ع»فرمودند:ما حجت خدا بین مخلوقاتیم و ما مدل والگوئیم،وجدمان فاطمه زهرا «سلام الله »الگو ومدل برای ماست.
استاد اخلاق تصریح کرد:بهانه ای برای نارس بودن نیست همه چیز برای انسان کامل است وحضرت فاطمه بی نظیر است،یکی از اسامی حضرت مریم بتول بود ؛ یعنی اینکه از مردها دوری وجدایی می کرد،از معصوم سؤال شد چرا فاطمه زهرا را بتول نامیدند،فرمود:زیرا او نظیر وهمانند نداشت.وپیامبر«ص» فرمود: فاطمه جان من،روح من ، قلب من وسرّمن است واین تشبیه وعلقه ظا هری بین او و فرزندش نیست ؛او فرزند زیاد داشت. فاطمه در کنا رپیامبر«ص» وسعت گرفته ورنگ وبوی پیامبر«ص» را گرفته است وعلت همراهی حضرت زینب با امام حسین در کربلا که خطاب به امام حسین«ع» فرمود :ما هر وقت با شمائیم به خدا نزدیکتریم وشما را رها نمی کنیم،وشما را موحد تام می دانیم.
وی در ادامه ملاک ومعیار را تبعیت از ائمه ورنگ الهی پیدا کردن دانست وگفت:پیامبر«ص» فرمودند:سلمان از ماست ،خدا اورا دوست دارد ومن هم اورا دوست دارم، هیچ وقت جبرئیل برمن نازل نشد مگر اینکه که خدا فرموده سلام من را به سلمان برسانیدوهر کس به او نز دیک شود، به من نزدیک شده است وهر کس به او ظلم کند به من ظلم کرده است،واگر این حالات وتبعیت را که سلمان داشت ماهم داشتیم ،شامل حال تک تک ما هم می شود.
حجت الاسلام شیروانی ضمن بیان ویژگی ها ی دیگر از حضرت فاطمه زهرا«س» بیان نمود وگفت:انسان باید جانش را از حُبّ وزیورآلات دنیاخالی کند تا حضرت حق تعالی وارد آن شود،عظمت انسان به انداره سؤال ودر خواست اوست، هرچه سؤال ودر خواست او بالا باشد عظمت اوهم با لا تر است واین با عمل به سیره وروش ائمه میسر است .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.