برگزاری نشست اخلاقی با عنوان ( شادی ونشاط واقعی)

برگزاری نشست اخلاقی با عنوان ( شادی ونشاط واقعی) در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه (سلام الله) شهرستان نجف آباد.
جلسه اخلاقی ویژه طلاب، با حضور حجت الاسلام مهرابی مسئول گروه تبلیغی استان اصفهان در مرکز تخصصی ام الائمه (سلام الله) برگزارشد.حجت الا سلام مهرابی در جمع طلاب این مرکز گفت: در قرآن کلمه ای وجود دارد به نام فرح که آن شادی مثبت است ودر مقابل آن مرح، شادی منفی می باشد.
وی با توجه به سخن لقمان در قرآن خطاب به فرزند ش «ولا تمش مرحا»، گفت: مرح زمانی است که فرد به خاطر مال دنیا، فرزند و ثروت، یک شادی کاذب در آن ایجاد شود ولی شادی مثبت در حالتی است که غم واندوه دارد ولی باز هم شاد است.
حجت الا سلام مهرابی خاطر نشان کرد: نشاط وشادابی و آرامش، گمشده ای برای انسانها در طول بشراست؛ نشاط یکی از ویژگی ها وصفات روحی انسان است وآرامش با آسایش فرق می کند. وعده ای این ها را درچیز های پیدا می کنند که نشاط کاذب می آورد ومی گویند موسیقی به ما نشاط می دهد
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق «علیه السلام» گفت: در خانه ای که موسیقی آمد فقر می آید. پیامبر اکرم «صلی الله علیه وآله» در این زمینه فرمودند: خانه ای که در آن موسیقی وغنا است. 1). ملائکه در آن رفت وآمد نمی کنند. 2)در آن خانه دعا مستجاب نمی شود.3 ). آن خانه ایمنی از فاجعه نیست.
حجت الا سلام مهرابی با اشاره به برخی ازشرح حال یاران امام حسین در شب عاشورا گفت: یاران امام حسین«علیه السلام» در شب عاشورا شاد بودند از مرگ دلهره وترسی نداشتند زیرا اعتقاد و باور آن ها قوی است وخیلی از شهدا دفاع مقدس عجز وناله نمی کردند واین نشان از نشاط درونی است واین چیزی است که امروزه خانواده ها با این مشکل روبه رو هستند.
مسئول تبلیغی استان اصفهان گفت: از عوامل شادی ونشاط 1). مثبت اندیشی 2). زیستن در حال حاضر 3). قناعت 3). عبادت 4). دعا 5). صفات وفضایل اخلاقی 7). یاد مرگ می باشد .
وی در ادامه به توضیح مثبت اندیشی پرداخت وگفت: امام حسین «علیه السلام» مثبت اندیش بود؛ لذا زمانی که حُرّ نزد امام حسین «علیه السلام» آمد و گفت: (هل لی توبه) آیا برای من توبه است؟! امام توبه ی حر را قبول کرد.
حجت الا سلام مهرابی افزود: امام مظهر رحمت الهی است؛ زمانی که حر جلوی امام را گرفت،امام گفت ای حر مادرت به عزایت بنشیند لذا وقتی بالای سر حر می رسد دو کار را انجام می دهد ومی خواهد از دل حر بیرون آورد؛ 1)مدال افتخار بر پیشانی او بست.2) خطاب به او گفت: خدا رحمت کند مادرت را که نام تورا حر گذاشت واین نشان از مثبت اندیشی است.
مسئول تبلیغی استان اصفهان گفت: برخی از افراد هستند که شادی ونشاط را با شوخی های نا به جا اشتباه گرفتند وپیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله» این نوع شوخی ها را نهی کردند.
وی با اشاره به حدیثی ازپیامبر اکرم «صلی الله علیه وآله» فرمودند: گشاده رویی دام دوستی است. بنابر این کاربرد های فراوانی دارد؛ خانواده، پدر ومادر، فرزندان را باگشاه رویی ولبخند به دام خود بیندازید.
حجت الاسلام مهرابی از عوامل شادی را زیستن در حال حاضر بیان کرد وگفت: عده ای نگاهشان به دست دیگرن است ودر روایت است که کسی که نگاهش به دیگران است غم واندوهش زیاد می شود.
مسئول تبلیغی استان اصفهان با توجه به آیه ی «وجعلنا بینکم من بین ایدیهم سداً فأغشیناهم فهم لا یبصرون» در سوره یس بیان کرد: جلوی آرزو های طولانی را سدی بیندازید واز خیال پردازی دست بردارید.« فأغشیناهم»؛ چشم هایت را پائیین بینداز ودارائی هایت را ببین که در چه مرحله ای قرار گرفته ای.
وی ابراز کرد: بعضی در آینده سیر می کنند و بعضی افسوس گذشته را می خورند و مانسبت به گذشته دو وظیفه داریم؛ ندامت وعبرت. ندامت یعنی پشیمانی نسبت به کارها و گناهانی که انجام گرفته که باید استغفار کرد و عبرت نسبت به کار هایی که بنا است صورت بگیرد و با برنامه ریزی انجام می گیرد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.