برگزاری نشست اخلاقی با حضور حجت الا سلام والمسلمین علی علوی

برگزاری نشست اخلاقی با عنوان « نقش داستان در تربیت انسان » در مرکز تفسیر وعلوم قر آنی شهرستان نجف آباد.
جلسه اخلاقی ویژه طلاب با حضور حجت الا سلام والمسلمین علی علوی در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی نجف آباد بر گزار شد.حجت الاسلام علوی گفت:یکی از مباحثی که در تدریس وتبلیغ به شما کمک می کند بیان داستان ها و وقایع تاریخی است.
وی در ادامه افزود: بیان شأن نزول آیه وسرگذشت ها، تفکرات افراد را عوض می کند و درس راشیرین، جذاب وماندگار می کند.
حجت الاسلام علوی ضمن بیان چند نمونه از سرگذشت وویژگی های شهدای کربلا گفت: شهدا ی کربلا و نیز شهدائ مدافع حرم وجنگ تحمیلی آیا احساس در وجودشان نبوده است؟!! زمانی که پای وظیفه می آید، احساس وعواطف کنار می رود
وی به تنها شخصیت زن شهید کربلا (ام وهب ) اشاره کرد وگفت: رجز خواندن در کربلا و ایستادگی در مقابل دشمن تأثیر زیادی در روحیه ی دشمن می گذارد؛ بنابراین وقتی از شخصیت های منفی گفته می شود یک موج نا امیدی بین متدینین به وجود می آید.
حجت الاسلام علوی افزود: یاران ابا عبدالله (ع) وسپاه دشمن از این حیث که یکی ترسو ویکی شجاع و… باشند نبودند؛ بلکه اگر کسی پرونده سیاهی داشت در دلش ترس ولرزه می افتاد چنانکه بیشتر افراد نتوانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند.
حجت الاسلام علوی با توجه به سخن حضرت علی (ع) که می فرماید:«در راه حق از کمی یاران نهراسید»تصریح کرد: دنیا برای یاران امام حسین (ع) ذره ای اثر نداشت؛ دلبسته به دنیا نبودند، پس باید زندگی این ها دائم پیش روی انسان باشد واز آن هاعبرت بگیرند.
وی گفت: برای نقل داستان و تاریخ باید به بررسی تشخیص تاریخ صحیح از غیر صحیح پرداخت؛ ولذا ازدو جهت قابل بررسی است؛1). بررسی سند 2). بررسی مضمون ودلالت.
حجت الاسلام علوی به بیان وتوضیح برخی از احادیث وداستان های ساختگی در این زمینه پرداخت و گفت: بررسی مضمون ودلالت احادیث به چهار روش انجام می پذیرد؛1) مطابقت با قرآن. 2).مطابقت باسنت قطعی 3).مطابقت با تاریخ قطعی. 4).فوق العاده وخارق العاده نباشد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.