بر گزاری نشست اخلاقی با عنوان ( فرهنگ انتظار) در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه (س) شهرستان نجف آباد.

بر گزاری نشست اخلاقی با عنوان ( فرهنگ انتظار) در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه (س) شهرستان نجف آباد.
جلسه اخلاقی ویژه طلاب در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الا ئمه (س) با حضور حجت الا سلام والمسلمین ابراهیم عبداللهی دبیر اخلاق وتربیت مهدویت قم بر گزار شد. حجت الاسلام عبداللهی در جمع طلاب این مرکزبا ذکر آیه «بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین»که در مورد قوم شعیب می باشد گفت: برای معنای بقیة الله معانی تفصیلی ذکر شده است که ما به دو معنای آن می پردازیم.
وی در ادامه گفت: اولین معنایی که متبادر به ذهن می رسد این است که بقیة الله به معنای ما ابقاء الله است یعنی کسی که خدا آن را باقی نگه داشته است و الان 1183 سال از عمر آن بزرگوار می گذرد وتا کنون کسی نتوانسته است او را شهید کند. زیراخداوند اورا نگه داشته است. واز دیگر معانی آن باقی ماندن نعمت امامت وولایت است .
دبیر گروه تربیت واخلاق مرکز مهدویت قم افزود: غریب وفرید از دیگر القاب امام زمان است که در زیارت سرداب مقدس امام زمان می خوانیم «السلام علیک ایها الغریب ،ایها الفرید » فرید یعنی فرد در مقابل زوج ؛ به معنا ی کسی که خیلی تنها شده ویک گوشه ایستاده وکسی با او دوست نمی شود وغریب به معنای رانده شده، طرد شده، کسی که به آن عنایتی نمی کند؛ حال چه کسی او را تنها گذاشته است؟
وی بیان نمود: یکی از جلوه های غربت اما مان، در زند گی آنها نمایان است ولذا می بینیم هرچه به امام آخر می رسد سن آنها کوتاه تر می شود وشاید شما معنای غریب را از مداحان اهل بیت شنیده اید که ازآن معناهای مختلفی فهمیده می شود؛ یعنی کسی که کیفیت شهادتش خیلی سخت بوده است ویا اینکه در لحظه جان دادن کسی درکنارشان نبوده یا به معنای کسی که زائر ندارد، ویا حرم و بارگاه ندارد، مثل چها رامام که در بقیع دفن شده اند؛ ولی امام زمان ما هنوز که شهید ودفن نشده است پس غریب به چه معناست ؟
استاد اخلاق وتربیت بیان کرد: امامان، محور این غربت ها هستند نه خود غربت؛غریب بودن حجت خدا به این است که دربین مردم باشند ولی کسی اورا نشناسد ومظلومیت امامان در طول زند گیشان بیش از شهادتشان است؛ غربت در بین کفار وسنی ها معنا ندارد، بلکه بین دوستانش معنا دارد. سخن از غربت مهدی زهراست؛ سخن از بی وفایی من وماست.
وی به توضیح آیات 24 توبه ،31 آل عمران ،33 فصلت و203سوره اعراف پرداخت وگفت: اگر بخواهید بقیة الله اعظم وغربت آن را درک کنید، باید سه کلاس بگذرانید؛ کلاس معرفت، محبت، اطاعت، که بر اساس آیات ذکر شده هرکدام از این کلاس ها مبنای قرآنی دارد.
حجت الاسلام عبدالهی در پایان گفت: وقتی به روایات رجوع می کنیم؛ گفته شده که قرآن را با قول احسن بخوانید واین به معنا ی صوت زیبا ویا ترتیل خواندن نیست، بلکه به معنا ی این است که باید قرآن را به قلب القا کرد وبه روش القایی خواند شرط آن عمل به قرآن واستقامت در راه خداست.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.