نشستی با حضور استاد کفیل (آمادگی برای ظهور امام زمان )18/ 9/ 94


حجت الاسلام محمدصادق کفیل، در جمع طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه نجف آباد، با اشاره به نامه حضرت علی(ع) خطاب به عثمان بن حنیف، تبعیت از ولایت را مهمترین اصل تشیع بیان کرد و گفت: تبعیت و اقتدا به امام زمان، تنها در لفظ همان جریانی را رقم خواهد زد که در طول 250 سال امامت ائمه اطهار روی داد.
وی با بیان این که در زمان اهل بیت فعل امام واضح است و در تاریخ 250ساله امامت تا سال 260 هجری، هیچ حکومت شیعی به امامت ائمه اطهار شکل نگرفت، که مهمترین دلیلش عدم وجود یاران واقعی بود و امروز ما معترض شیعیانی هستیم که در زمان امام، خلاف امام حرکت می کردند، دغدغه امام یک چیز و دغدغه یاران چیز دیگری بود.
وی مشخصه اصلی یک شیعه را حرکت در مسیر ولایت بیان کرد و افزود: برای شیعه شدن باید دغدغه مان، دغدغه امام باشد که همان حرکت در مسیر ائمه اطهار است و همگام شدن با معصومین در اعمال و رفتار و تبعیت محض از ولایت آنان است.
مسؤول مرکز تخصصی نماز قم، با اشاره به این که حضرت مهدی(عج) در زمان تولد اول دعایشان، دعا برای فرج خودشان بود، بیان کرد: دغدغه حضرت، دغدغه ظهور است و ما به عنوان شیعه باید در دوران غیبت، در تمام ابعاد فردی و اجتماعی و نظام زندگی براساس برنامه ریزی برای ظهور باشد.
وی در ادامه درباره وظیفه یک شیعه به خصوص یک طلبه در زمان ظهور بیان داشت: نور امام زمان بیش از همه شامل حال کسانی می شود که دغدغه ظهور دارند و شما به عنوان یک طلبه که نقشی کلیدی در صحنه اجتماع به عهده دارید، باید بیش از دیگران دغدغه ظهور داشته باشید و تمام اعمال و رفتارتان براساس نزدیک شدن به ظهور برنامه ریزی کنید.
حجت الاسلام کفیل محور برنامه ریزی برای ظهور را درک شرایط غیبت بیان کرد و گفت: در محور اصلی باید به طور طبیعی بفهمیم که در زندان غیبت هستیم و چون در این زندان متولد شده و به دنیا آمدیم، به آن عادت کردیم و باید به این درک برسیم که در دوران غیبت طبق روایت جز ایتام هستیم.
وی شناخت دوران حکومت مهدوی را دیگر محور اصلی در برنامه ریزی برای ظهور برشمرد و افزود: شما مبلغین باید این شناخت را از دوران خردسالی و از مهدهای کودک شروع کنید و تا کودک از همان سنین به این باور برسد که رحمت ها و برکات الهی در سایه حضور امام زمان است که اگر ظهور را درک می کردیم همان گونه که برای نزول باران زجه می زنیم، برای ظهور نیز این گونه بودیم.
مسؤول مرکز تخصصی نماز قم بیان داشت: سومین مرحله برنامه ریزی برای غیبت، مدیریت زمان است و برای تبدیل زمان غیبت به زمان ظهور، باید مدیریت زمان داشته باشد و آن تصمیم گیری فرد برای زمان است نه زمان برای انسان تصمیم بگیرد.
حجت الاسلام کفیل با تأکید بر این که برنامه های صدا و سیما متعلق به یک طلبه نیست، افزود: همین برنامه ها باعث آشفتگی ذهن خواهد شد و باید چنان ذهن را آزاد کنیم که نه از چیزی خوشمان بیاید نه بدمان و تعلق به هیچ چیز حاصل نشود که اگر درگیر روزمرگی های زمانه شویم، نمی توانیم دغدغه اصلی خود را ظهور قرار دهیم.
وی راه دیگر مدیریت زمان را پیوند بیشتر با امام زمان بیان کرد و گفت: برای پیوند بیشتر با امام زمان باید عاشورایی شد و بهترین راه رسیدن به امام زمان، عاشورایی شدن و فهم و فهماندن عاشورا است اگر جامعه عاشورایی شود، ظهور زودتر رخ می دهد.
حجت الاسلام در ادامه تصریح کرد: ما چون کربلا را نفهمیدیم، انسان های آزادی نیستیم و به کم دنیا قانع شده ایم و نکند مانند کسانی شویم که تا عصر عاشورا در لشکر امام ماندند ولی به میدان نرفتند و برای درک بیشتر عاشورا باید جلسات و مراسم عزاداری را پررونق تر حتی با نصب یک پرچم عزا برگزاری کنیم

 

کفیل

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.