نشست هم اندیشی طلاب و دانشجویان در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه

نشست هم اندیشی میان طلاب و دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد، به همت مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه برگزار شد. در این نشست که با حضور امام جمعه نجف آباد همراه بود، دانشجویان و طلاب در فضایی بسیار صمیمی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در جهت تعالی هر چه بیشتر وحدت میان حوزه و دانشگاه پرداختند.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، با تشکر از برگزاری چنین نشستی و حضور دانشجویان در جمع طلاب گفت: برگزاری چنین نشست هایی و هم اندیشی میان دو قشر تأثیر گذار جامعه، طلاب و دانشجویان از نیازهای اساسی جامعه است.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که سفارش به احیاء امر ائمه کردند، افزود: احیاء امر ائمه اطهار به معنای بحث و تبادل نظر در مسائل مختلف و سخنان و گفتار ائمه معصومین است و یکی از مهمترین راهکارهای ارائه شده برای پیشبرد اهداف کشور است.
حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: ایجاد چنین نشست هایی، نشانه تعقل، تفکر و احساس نیاز به هم اندیشی دو تفکر دارد و تبادل آراء و افکار که در دین مبین اسلام به عنوان مشورت بیان شده، نتایج و اهداف متعالی تری را به دست خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که فرمودند، «الناس اعداء ما جهل» درباره وحدت میان حوزه و دانشگاه افزود: حضرت در این حدیث مردم را دشمن جهالت خودشان بیان کرده است و گاهی دردها و دغدغه ها یکی است ولی زبان و روش بیان تفاوت دارد و همین تفاوت باعث گسست و جدایی میان گروه ها و تفکرات مختلف می شود.
حجت الاسلام حسناتی حوزه و دانشگاه را دو بال ارزشمند کشور در پیشبرد اهداف بیان داشت و تصریح کرد: حضور پرشور در عرصه های علمی و فرهنگی جامعه مهمترین رسالت و تکلیفی است که باید دانشگاه و حوزه برای تحقق آن همدلی و صمیمیت را هر چه بیشتر نسبت به یکدیگر داشته باشند.
وی در ادامه بیان داشت: دارایی هایی که هر یک از این دو بال حیاتی جامعه دارا هستند تنها در گروه همدلی و تعامل هر چه بیشتر با یکدیگر باعث ایجاد اهداف مشترک خواهد شد و باید زمینه حضور هر چه بیشتر دانشجویان و طلاب در کنار یکدیگر در قالب چنین نشست هایی مورد توجه جدی تر صورت گیرد.
در ادامه این نشست که با حضور مدیر، معاونین مرکز تخصصی ام الائمه همراه بود، دانشجویان که از فعالان بسیج دانشگاه بودند، به بیان نظرات خود پرداختند. از مهمترین دغدغه های دانشجویان در این نشست، عدم اطلاع کافی نسبت به مسائل و احکام شرعی بود که از مسؤولین حاضر تقاضا کردند که نسبت به اعزام مبلغین به دانشگاه اهتمام بیشتری صورت گیرد. هم چنین تهاجم دشمن در زمینه جنگ نرم و وجود شبهات اعتقادی دیگر دغدغه بیان شده در این جلسه توسط دانشجویان بود.
حدت

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.