برگزاری همایش "افزایش جمعیت یا مبارزه" با حضور دکتر احسان دوست استاد دانشگاه در تاریخ 22/2/95

جلسه اجتماعی ویژه طلاب، اساتید، کادر، باحضورعلیرضا احسان دوست مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در مرکز تخصصی ام الائمه (س) برگزارشد.احسان دوست در جمع طلاب این مرکز گفت: بحث جمعیت در حوزه اجتماعی، جزء مباحث زیست شناسی است که موضوعی پر چالش وبا دست اندازهای زیادی هست ودر این رابطه موا فقان محکم وسر سخت نیز وجود دارد.
وی بیان نمود: به فرموده رهبر انقلاب، باید این موضوعات در جمع نخبگی و در جمعیت محدود مطالعاتی مطرح شود؛ وسعی شود درحوزه های علمیه این موضوعات را با استفاده از کرسی های آزاد اندیشی و نقد وبررسی آن، همراه با نتایج محسوس وملموس انجام دهند.
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: این یک بحث صد در صد علمی است؛ لذا باید آمار، منابع داخلی وخارجی با همدیگر بررسی شود همانطور که آمریکایی ها، روی جمعیت ما ایران، مطالعات فنی دارند.
وی در ادامه گفت:ما در نظام اسلامی به سر می بریم و حکومت ما دینی واسلامی است و درحوزه جهان بینی درباره جمعبت باید دفاع کرد وبر اساس مقتضیات زمان ومکان، این گونه موضوعات را به روز کرده، لذا هرچه آیه وحدیث بگوئید نمی پذیرند؛ پس باید این موضوعات را پرووش داد.
احسان دوست، نبایدهایی را در این زمینه بیان کرد وگفت: بحث علمی را سیاسی نکنید ودر باب ورود در موضوع جمعیت از منظر احساسی وارد نشوید؛ زیرا این بحث تعقلی ومنطقی است؛ بحث جمعیت را فقط در زیر سقف مدارس علمای دینی نبینید و نباید بی توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم.
وی باتوجه با سخن مقام معظم رهبری فرمودند: اولین باردر سال 1366بود که بحث کنترل جمعیت مطرح شد وبه اوایل دهه هفتاد که رسیدیم باید سیاست کنترل جمعیت حذف می شد وهیچ کس به ما هشدار نداد واز دهه هفتاد تا نود، بیست سال طول کشید که در طی این مدت توده مردم اعم از نخبگان وغیر نخبگان هنوز هم با افزایش جمعبت مبارزه می کنند در حالی که قبلا رشد جمعیت 4% بود ولی اکنون حدود 1% افزایش داشته است.
مسئول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: امروزه میانگین عمر ایرانیا ن 65 سالگی است واگر این سبک زندگی ما باشد میانگین عمر جمعیت ایرانیان به 45 سالگی می رسد؛ یک ملت تنبل که حتی ورزش نمی کنند، وضعیت تغذیه، سونامی سرطان در ایران، سمومات کشاورزی و…. که به لحاظ پزشکی، نسل مارا نابود می کند واین سبک زندگی من وشماست و این یک سبک زندگی غربی است.
وی در پایان گفت: ما نباید در این موارد بی تفاوت باشیم و باتوجه به سخن رهبری؛ اول وآخر حرف ایشان، من وشمائیم ودر این زمینه باید مردم را آگاه کنیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.