برگزاری سلسله جلسات انجمن پژوهشی سیر مطالعاتی

برگزاری سلسله جلسات انجمن پژوهشی سیر مطالعاتی در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه «س» شهرستان نجف آباد.
سلسله جلسات سیر مطالعاتی به منظور سطح ارتقاء علمی طلاب وکاربرد آن به سردبیری هاجر باقری با حضور حجت الا سلام والمسلمین علی نجفی نژاد استاد حوزه ودانشگاه در مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی ام الائمه «س» برگزار شد.
باقری سر دبیر این طرح گفت: هدف ازتشکیل این سیر این است که طلاب بتوانند در یک مسئله کارشناس شده وبه طور مستقل مطالعات خود را در سطح با لا تری ادامه وبه آراء ونظرات اندیشه ی دانشمندان وصاحب نظران تسلط پیدا کرده وزمینه ی پاسخ گویی مناسب به نیاز وشبهات در مسئله مورد نظر برای طلاب فراهم شود.
حجت الاسلام نجفی نژاد بیان کرد: کتاب خواندن به تنهایی کافی نیست و این که ما اطلاعات داشته باشیم مهم نمی باشد، بلکه چگونگی دسترسی به اطلاعات ارزشمند است که باید اطلاعات در یک زمینه روشمند ومنسجم باشد.
استاد راهنما افزود: یک انسان متفکربرای ما الگوست؛ اگر کسی بخواهد متفکر شود باید کتاب ونوشته های آن شخص را مطا لعه کرده وبا نحوه نگارش آن آشنا شود.
وی در ادامه گفت: مطالعات شما نباید صرف خواندن باشد بلکه مطالعه ی نقادانه مهم است، مطالب را که می خوانید باید نکته برداری و فیش نویسی کرده واین گونه است که روش دست شما می آید.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هر کتابی را نخوانید و اگرمی خواهید تولید فکر داشته باشید باید تضارب نظرها به وجود آید تا علم جدید به دست آید ودر بحث های پژوهشی اگر بخواهید نظر بدهید باید نظر مخالفان را هم ببینید.
وی درپایان به موضوع نظر در این جلسه پرداخت وگفت: شخصیت شناسی وکتاب شناسی در مطالعه بسیار مهم بوده است و پیدا کردن نظریه های مختلف در هر موضوعی امری ضروری است.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.